Tabınnıñ türendä kiäw
belän käläş (ul kiäwneñ uñ
yağına) utıra. Anıñ yanına — yegetneñ
äti-änise häm şahitlar, ä yegetneñ sul
yağınnan qıznıñ äni-ätise häm
şahitlar utıra. Şunnan inde östäl buylap
qara-qarşı qoda-qodağıylar utırırğa
tieş. Yağni östälneñ uñ yağına
yeget yağınnan kilgän tuğannar, sul yağına
qız yağındağı tuğannar utıra. Şunı
da onıtmasqa kiräk, qoda qarşısına — qoda, qodağıy
qarşısına qodağıynıñ utıruı bik
mäğnäle häm küñelle, çönki
alarnıñ serläre urtaq.
Başqa qunaqlar, dus-işlär dä tabın
yanında tieşle urınnarın tabalar. Şunı äytep
ütik, tabın yanında ir keşeneñ uñ
yağında xatını utırsa, sul yağına ir keşe
utıra.
Yübiley tantanası mäcleslärendä
xuca tür başına utıra, uñ yağınnan
xatınına urın birä. Ä mäclesne
xucanıñ yäisä yübilyärnıñ iñ
yaqın tuğannarı yäki dus-işläre alıp bara,
qunaqlarğa xörmät kürsätä.
Älbättä, kem yanına kemne utırtu —
xucanıñ üz eşe.
Şunısı da bar, tuy yäki başqa
törle mäcleslärdä qoda-qodağıydan soñ,
alar tiräsenä iñ yaqın tuğan-tumaçaları,
dus-işläre utırtıla. Bu inde alarnı
ayıruça xörmätläwne añlata.
Başqa törle mäcleslärdä dä
qunaqlarnı utırtu tärtibe tuy tabınınnan
ällä ni ayırılmıy. Kilgän qunaqlar näq
şul tärtiptä utırıp, alar arasınnan olıraq
yäştäge keşelärne xörmät yözennän
iñ türgä utırtırğa mömkin.
Çaqırğaç, qunaq berqayçan da
soñğa qalmıyça, waqıtında kilergä
tieş. «Aşqa kilsäñ — elek kil, üz
qädereñne belep kil», dilär.
Öygä kilep kergäç, qunaq tärtip
belän genä çişenä, ayaq kiemen,
ös-başın teläsä qayda tügel, bälki tiz
genä alıp kienerlek uñaylı urınğa quya.
Üzenen pöxtälegen tikşerä, annarı aldanraq
kilgännär belän küreşep çığa.
Xatın-qız üze qul birep küreşä.